Afera wokół rasistowskiej reklamy jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek odzieżowych na świecie!

H&M to jedna z najbardziej znanych i lubianych firm na świecie.    Fot.:Costanera Center, Santiago/4.0/Wikimedia commons H&M to jedna z najbardziej znanych i lubianych firm na świecie. Fot.:Costanera Center, Santiago/4.0/Wikimedia commons Znana na całym świecie marka odzieżowa H&M opublikowała reklamę nowych bluz stworzonych w klimacie świata dzikich zwierząt. Jedno ze zdjęć przedstawia czarnoskórego chłopca w zielonej bluzie z napisem „Najfajniejsza małpa w dżungli”. Reklama wywołała wielką burzę nie tylko wśród internautów, ale i wśród znanych osób sportu i show biznesu. Prezentacja bluzy, w którą ubrane było czarnoskóre dziecko została uznana za skrajnie rasistowską „odrażającą i haniebną”. Krytyka wiąże się z faktem, że przez wiele dziesięcioleci to właśnie czarnoskórzy mieszkańcy Afryki nazywani byli obraźliwie małpami.

Kanadyjski piosenkarz etiopskiego pochodzenia Abel McConene Tesfaye, postanowił nawet zerwać współprace z firmą. Wśród poruszonych reklamą znalazł się także napastnik Manchester United Romelu Lukaku. Jednak sportowiec wyrażając swoją krytykę postanowił przekuć hasło z bluzy na „Czarne jest piękne”. Obrazek z przerobionym hasłem znalazł się w sieci. Lukalu dopisał do niego komentarz „Książę wkrótce zostanie królem. Nie pozwól, aby ktokolwiek powiedział ci inaczej ... # blackexcellence”.

Życie św. Brata Alberta. Biografia ilustrowana

Życie św. Brata Alberta. Biografia ilustrowana

Jolanta Sosnowska, Zygmunt Wierciak

Biograficzna, ilustrowana opowieść o polskim świętym - Bracie Albercie Chmielowskim.
Bohater, artysta, święty. Powstaniec styczniowy, utalentowany malarz, opiekun nędzarzy. Tak można najkrócej opisać niezwykłą i do dziś fascynującą postać Adama Chmielowskiego, którego imię zakonne Brat Albert stało się w Polsce powszechnie znane już pod koniec XIX wieku.

 

Tym sposobem rasistowska reklama przestała być rasistowska, a napastnik Manchester United został okrzyknięty wspaniałomyślnym. Ciekawe jednak jak zinterpretowano by napis „Białe jest piękne”? Przypuszczalne takie hasło również spotkałoby się ze sporą krytyką.

Marka odzieżowa błyskawicznie zareagowała na falę krytyki. Oficjalnie przeproszono za reklamę z rasistowskim przesłaniem, a sama reklama zniknęła. „Obraz został usunięty ze wszystkich kanałów H&M. Przepraszamy każdego, kogo mogła ona obrazić”.

Ze sprzedaży zostały również wycofane bluzy z napisem „Najfajniejsza małpa w dżungli”. Firma będzie sprzedawała podobne, ale już bez napisu.

Marka zapowiedziała także dochodzenie w sprawie reklamy.

 

Źródło: independent, kf

Komentarze (2)

  • Podpis:
    E-mail:
  • a

    ..

  • ziemianka

    A jakby to nie czarny, ale biały chłopiec w tej samej bluzie? To dopiero rasizm: wszak biała małpa w dżungli jest naprawdę "coolest" i nie ma już żadnych wątpliwości, że napis obraża chłopca! Dziewczynce też takiej bluzy nie można włożyc niezależnie od koloru skóry.. ech, tyrańska paranojo politycznej poprawności, bez poczucia humoru i dystansu do samej siebie ...

  • Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Wpisy są moderowane przed dodaniem.

Zamknij X W ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.